Copy that!

Obowiązek obowiązkiem jest – piosenka (reklama/strona/ulotka/aplikacja) musi posiadać tekst. Nie ma przeproś. Można sobie mówić o społeczeństwie obrazkowym, a prawda jest taka, że dobry tekst generuje dwa razy więcej konwersji niż atrakcyjny design. Strony ze słabym tekstem mają zdecydowanie wyższy współczynnik odrzuceń.

Użytkownicy istotnie rzadziej klikają na Google Ads, które zawierają literówki lub błędy.

Słowem: reklama/strona/ulotka/aplikacja musi posiadać content. Content, contentu, contencie, content, contentem, contencie, o! contencie! Ja jestem kontent, ty jesteś kontent, on jest kontent, ona jest kontenta, ono jest kontente, my/wy/oni jesteśmy/jesteście/są kontenci/kontente. Z contentu. Chcesz być kontent z contentu? Zapraszamy! Nasz content Cię ukontentuje. I pozostawi kontentymi Twoich klientów. Znaczy: będziesz zadowolony z tekstów, które dla Ciebie napiszemy.

Pójdźmy dalej! Reklama/strona/ulotka/aplikacja musi posiadać copy. W sensie: nie tylko tekst informacyjny, ale te wszystkie sexy hasła, slogany, wezwania do działania – celne a dosadne, proste a błyskotliwe, lekkie a dobitne, treściwe a krótkie. Copy that?*

 

Jak się ma copy do contentu?

Copy to tekst, content to tekst.

Copy sprzedaje, content informuje.

Możesz mieć content bez copy, ale nie możesz mieć copy bez kontentu.

Żeby zrobić dobre copy nie wystarczy Ctrl + C aby skopiować, Ctrl + X aby wyciąć i Ctrl + V aby wkleić – a) to niezbyt legalne, b) to nie sprzeda Twoich produktów. Żeby zrobić dobry content nie wystarczy uwzględnić fraz i słów kluczowych, które zoptymalizują tekst pod kątem SEO – a) to nudne b) to nie ukontentuje Twoich klientów.

Dobrze, to teraz po polsku: dostarczymy Ci treści, którymi wypełnisz swoją stronę internetową, blog i materiały informacyjne. Wywiady, recenzje, studia przypadku. Newslettery, przewodniki, instrukcje. Napiszemy dla Ciebie e-Book i zredagujemy magazyn firmowy (to jest content, czyli teksty, z których Twoi klienci czerpią wiedzę o Twojej marce i tym, co ma im do przekazania). Przygotujemy dla Ciebie teksty reklam prasowych, internetowych, radiowych i telewizyjnych. Hasła, slogany, treści na landing page, do pop-upów i mailingów. Tytuły, nagłówki, teksty na przyciski i dla chatbotów (to jest copy, czyli teksty, które mają sprzedać Twoją markę: zaciekawić oraz zachęcić do kontaktu i zakupu).

Kontent? I copy that?

 

*Copy that! – ang. zrozumiałem, przyjąłem